Slováci v zahraničí
Vybrať sa do sveta je pre ľudí jednoduchý a nezávažný počin. Čo sa však môže stať, ak nenatrafia na dobré hotely, personál alebo delegáta? O tom by ste našli niekoľko tisícok diskusných fór. Strastiplné príbehy plné dovolenkových hororov strašia až tak veľmi, že mnohí už len pri najmenšom probléme reagujú neadekvátne a neprofesionálne. Pri tom nejde o zamestnancov, ale samotných dovolenkárov, ktorí nevedia odhadnúť ľudský faktor.
Čo je naozaj na sťažnosť?
Okrem toho, že sa snažíme vybaviť si čo najlepšie služby za tú najvýhodnejšiu cenu, nemyslíme na to, čo to samo o sebe obnáša. Aj keď šporíme na zájazd celý rok, ani niekoľko tisícok eur nemusí byž dostatočnou zárukou luxusu. Hlavne ak cestujete ako skupiny, či už s deťmi alebo priateľmi. Hotely neraz vyžadujú rezervácie niekoľko mesiacov dopredu za vyoké ceny a čakať na last minute sa s posledným zdražovaním leteniek neoplatí. Preto netreba od trojhviezdičkového hotela s plnou penziou čakať služby ako u päťhviezdičkového.
- Základ, na ktorý by mali všetky ubytovacie zariadenia dbať bez ohľadu na cenu, je čistota. Nemali by ste si nájsť po príchode na izbu neupravenú posteľ, špinavú kúpeľňu či žiadne uteráky. Takisto pri stravovaní by mali byť dodržané určité hygienické predpisy. Nejde len o balenú vodu, ale aj o čistotu riadu a stolov. Takisto si treba dávať pozor na jedlo, ktoré v konzumujete. Nie vždy je dostatočne čerstvé alebo tepelne spracované. Vtedy je najvhodnejšie pýtať sa na kvalitnejšie služby.
- Významnú rolu v našom oddychovaní zohráva aj cestovanie. To sa niekedy premení na nočnú moru a z dovolenky môžete prísť ešte viac unavený, ako ste na ňu išli. Preto si vyberajte vždy tú najpohodlnejšiu možnosť. Nie je ničím výnimočným vypýtať si kompenzáciu za desaťhodinové meškanie letu, navyše, ak je z neznámych príčin. Kontaktujte svoju cestovnú kanceláriu. Tá vie poradiť a navyše vám vybavovala cestovné poistenie, ktoré ste si dopredu predplatili. A nezabudnite na rakúsku diaľničnú známku.
A nezabudnite na rakúsku diaľničnú známku.